sreda, 19. marec 2014

IZSEKI IZ PREDAVANJA G. JUHANTA- ODGOVORNO STARŠEVSTVO


Poznate knjigo Varuh otrokovih dolžnosti? No, napisala sta jo 2 avtorja in eden izmed njih je g. Juhant, ki mi je zelo všeč in blizu z vzgojnimi pristopi, katere zelo podpiram in jih tudi sama prakticiram.

Včeraj sva bila z možem na predavanju dotičnega predavatelja, prvič sem ga poslušala v živo. In je res faca. Nekajkrat sem se tudi nasmejala skoraj do solz. :)

Sledijo pomembne iztočnice, misli, zabeležke iz predavanja:

- Vsak otrok trenira na svojih starših, zato nam bo prej ali slej kos. Pomembno je, da nam ni kos pri 11, 13 niti pri 17 letih, temveč šele v odrasli dobi.

- Vrednote so se spremenile- naši starši so želeli, da bi bili delovni in pošteni (danes je delo otroka zloraba), mi svojim želimo, da so srečni in uspešni.

- Facebook- izhaja iz imena, da je treba fejst pazit.

- V čemer so starši zmerni (alkohol), otroci pretiravajo (če imamo mi nadzor, vidijo, da so varni).

- Ne vzajajmo otroke v netopirje (krila razpeta, razgrajanje ponoči- kupimo jim tipkovnico na klik, da bomo slišali, če jo bo ponoči uporabljal).

- Najtežje šolske torbe imajo otroci, katerih mame so lene (notri imajo vse za cel teden).

- 'Joj, koliko se imamo pri nas za učit!'- mama se nima za učit- ona naj le kontrolira.

- Otroke je potrebno nadzirati ponoči.

- Ko ima lepe ocene, se otrok uči v svoji sobi (take, kot jih je sposoben dobiti), ko dobi slabo oceno, se uči v kuhinji za mizo ('mami, ne morem se učit, ker babi posluša osmrtnice'- 'brez osmrtnic si dobil cvek, bomo videli, koliko boš dobil z osmrtnicami' :)))) Ta mi je bila zelo všeč:))

- Otrok se nam zlaže, ker nas ne želi prizadeti.

- Namesto, da bi vlagali V otroka, vlagamo v OKOLJE (soba, telefoni, računalniki,...)- otrok dobi s tem informacijo- jaz moram dobit zdaj, takoj, vse!

- Otrok ne rabi, da se zanj ŽRTVUJEMO, rabi, da ga VZGAJAMO.

- Otrok potrebuje ZADOVOLJNE STARŠE.

- Odločiti se moramo, kako mu bomo krili hrbet, ko naredi neumnost (ali ko izvemo, da jih dela)- POSTAVIMO SE NA NASPROTNO STRAN.

- Pomembno je, da smo ZANESLJIVI, da se na nas lahko ZANESE, ko pride v težave- pomagamo mu jih PREBRODIT, ne premagujemo jih namesto njega.

- Včasih so starši UKAZOVALI. Sedaj je moderno, da jih MOTIVIRAMO. Beseda pomeni spraviti v gibanje- v gibanje pa nekoga spravimo le s silo.

- Odločiti se moramo med DRAGO IN VREDNO (ne nujno povezani besedi).

- Otroke moramo seznaniti, da je tudi DEŽ vreme!

- Otroke je treba naučit, da bodo znali DELATI.

- Kdaj otrok postane najstik? Ni povezano z leti.
otrok reče: boli me trebuh.
najstnik reče: boli me glava. (bolečina se preseli v višjo čakro) :))))

- Ne VPIJEMO- mi smo otrokov ŠEF (tudi nam ni všeč, če naš šef vpije na nas).
Otrok si misli- pa kaj je danes z mamo narobe, da je takšna?

- Z otrokom govorimo ODLOČNO IN Z NORMALNIM TONOM.

- Otrok naj samostojno reže PARADIŽNIK.
Za to potrebuje zelo oster nož. Mora delati zelo narahlo.

- Ko zahtevamo, da pospravi sobo, moramo postaviti STANDARD.
Ko konča, mora vedeti, kje kaj ima.

- Če otroka/najstnika naučimo, da je SPOLNOST povezana z LJUBEZNIJO (ne s prepovedjo), smo zmagali. Več ne moremo narediti.

- Ko otrok dobi SLABO OCENO V ŠOLI.
Vprašamo ga: Kaj boš pa sedaj? Koliko si pa zadovoljen z oceno? Kdaj jo boš popravil? Kateri dan? Kako se boš pa naučil? Kaj še čakaŠ? :)
Vsa vprašanja so na črko K.
Pomembna je izdelava urnika učenja otroka.

- Ko otrok popravi oceno, pride domov. Ugasnemo radio, televizijo. Skuhamo si čaj ali kavo- nato se mu intenzivno posvetimo, da vidi, da se z njim ne ukvarjate le takrat, ko ga polomi, ampak tudi, ko se potrudi napako popraviti.

- Če pri otroku za posledico neprimernega vedenja uporabimo prepoved uporabe računalnika, mu ne rečemo nič, le gremo stran. Takoj bo prišel za nami in vprašal, do kdaj ima prepoved. Povemo mu, da dokler ne popravi ocene.
Otrok bo postal eko učenec (z najmanj energije in časa bo poskušal popraviti oceno). Računalnik dobi nazaj v uporabo in ob ponovnem neprimernem vedenju mu ga ponovno prepovemo. S tem prisilimo otroka, da SE SAM ODLOČA, KOLIKO ČASA BO IMEL RAČUNALNIK (z delom za šolo).

- Otroku moramo privgojiti in ga naučiti DELOVNIH NAVAD (otrok naj vsakodnevno dela za šolo, tudi v petek. V soboto naj malo ponovi, v nedeljo pa šole NE OMENJAMO). Če je otrok med tednom dobil cvek, naj ga tudi med tednom popravi.

- Vzgoja je lahko zabavna. Če otrok na sobo napiše, da imamo starši prepovedan vstop, lahko vrata odnesemo v klet in ni nam treba vstopiti, da ga kontroliramo. :)

- Otrokom je bistveno, da vedo, kdaj bodo KONČALI z delom za šolo. Zato je potrebno narediti urnik (skupaj z otrokom).

- Otroci nimajo občutka, da jih imamo radi, zato jim moramo VSAK DAN POVEDATI, DA JIH IMAMO RADI IN JIH STISNITI (še posebej, kadar ga kaj 'pobiksajo'). S tem mu damo obljubo potrpežljivosti in pomoči.

- Kaj pomaga otroku, da je NADARJEN, če ne ve, da ZMORE.

G. Juhant, hvala za tole predavanje! Super je bilo!

Pa še povezava do njegove spletne strani, kjer si lahko naročite knjigo ali ga povabite na predavanje:
http://www.čmrlj.si/

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Hvala za Vaš komentar! :)